Gashina - Episode 1

mahtty

Notable Member
Emerald Member
Reaction score
16,693
I wanted this to be like a Netflix series so yeah xd

-

French:

"Prêt ou pas, j'arrive!"

Le compte à rebours a été fait. Rosé va et vient pour chercher ses frères et sœurs. En entendant les buissons trembler, elle alla vérifier. “Peekaboo!”, Son jeune frère était là. "Je t'ai trouvé!", "Un autre!", "Et ... un autre!", Elle est une pro à cache-cache.
Elle rassemble tout le monde et les chatouille, puis ils ont joué à nouveau. En attendant, leur mère prépare le dîner.

Après quelques tours de plus, la mère s'est rendue dans la cour.
"Les gars, le dîner est prêt!"

Le plaisir était fini. Tout le monde entra et s'assit sur la chaise, attendant un délicieux repas. Le père est rentré du travail quelques minutes plus tard. Il a salué tout le monde et a également dîné puisqu'il est un cochon affamé.
En dînant, le père avait des nouvelles pour Rosé.
"Rosé, j'ai quelque chose à te dire."

Elle avale sa nourriture en regardant dans ses yeux.
"Oui, papa?"

"C'est assez difficile à dire, mais ... vous allez être transféré à Seattle."

"Attends quoi?!"

«Nous voulons que vous alliez étudier dans un autre pays car vous maîtrisez bien l’anglais. De plus, vous avez toujours voulu aller à Seattle!

“Ça a l'air génial! Eh bien, quand allons-nous?

"Nous? Non, par toi-même!

Rosé laisse tomber sa fourchette, elle a atterri sur le sol. Elle se lève violemment, avec un visage en colère, elle a parlé fort à son père.
"QUE SIGNIFIEZ-VOUS PAR MOI?"

Sa mère se joint à la conversation.
"Rosé, calme-toi."

“QUE SIGNIFIEZ-VOUS PAR CALME? Je ne peux pas y vivre par moi-même!

"Rosé, asseyez-vous pour que nous puissions résoudre ce problème ou que vous soyez bloqué."

Facepalmes rosé.
"Peu importe."

«Ce n’est pas grave si tu vas vivre seul. Vous pouvez vous faire de nouveaux amis et profiter de la neige quand l'hiver arrive!

"Mais je ne veux pas me faire de nouveaux amis!"

“Cher, regarde. Ça va bien se passer. J'ai déjà acheté les billets et vous partirez bientôt. Je te promets que rien ne sera faux.

"Et si mes nouveaux amis me trahissaient?"

"Tout ira bien."

"Bien, je vais emballer mes affaires demain."

"Bonne fille."

La conversation se termine et le dîner reprend.

—————

Une série de Brokenlens Original
GASHINA

Episode 1 - Un vol vers quelque part

—————​

Après un ventre plein, Rosé se rendit dans sa chambre. Elle se couche sur son lit et attrape le téléphone. En ouvrant l'application de messagerie, elle a envoyé un texto à son groupe d'amis.
  • Rosé: Les gars, au revoir ...
  • Ami (1): Que veux-tu dire?
  • Rosé: Je vais étudier en Amérique.
  • Ami (2): Attendez, quoi?!
  • Ami (3): Vous nous quittez?!
  • Ami (4), (5): Pourquoi vas-tu en Amérique?
  • Rosé: Mon père. Il m'a dit que j'étais trop «bien» en anglais. Le principal lui a dit et il m'a dit.
  • Ami (3): Oh mon ...
  • Rosé: Je ne suis même pas si bon que ça!
  • Ami (1): Eh bien, je ne vous arrête pas. Nous vous soutiendrons tous et vous souhaitons la meilleure des chances!
  • Ami (4): Oui, nous le ferons!
  • Rosé: Merci les gars, je l'apprécie!
Quand elle atteint 22 heures, elle s'est endormie.

~

Matin

Rosé se réveille d'un sommeil de beauté. Eh bien, pas vraiment, son bâillement était formidable. Elle glisse de son lit et entre dans la salle de bain pour commencer une nouvelle journée. Elle prend une douche, glisse à travers la penderie puis se maquille.

Elle descendit prendre le petit déjeuner. Heureusement, sa nourriture préférée a été servie!
«Oh mon dieu ... du bacon et des œufs! Merci maman!"

Elle s'est assise et a consommé sa nourriture. Après cela, elle est montée à l'étage.
«Attends, je partirai la semaine prochaine. Je devrais faire mes valises.

Rosé prit sa valise et la chargea de ses vêtements. Elle a besoin de beaucoup de choses pour ses études à l'étranger.
Réalisant qu'elle a plus de sacs et qu'elle a besoin de plus de matériel, elle a dit à sa mère de la conduire au centre-ville et de prendre de la nourriture.

Après quelques heures, elle est rentrée chez elle. Il y avait beaucoup de nourriture dans sa chambre. Elle a tout emballé plus tard quand elle a fini de dîner. Elle se couche à la fin.

~

Une semaine plus tard

Le père de Rosé a conduit toute sa famille à l’aéroport, le dernier endroit où ils verront Rosé.

Rendu à l'aéroport, ils ont attendu que Rosé fasse des trucs.
Quelques minutes plus tard, elle était prête. Elle a donné à chacun un dernier câlin, puis se rend fabuleusement à l'avion.

Assise sur son siège, elle repense aux vieux temps passés avec sa famille. Elle a également saisi une photo de famille dans son sac à main, pleurant lentement. Après avoir pleuré, elle regarde par la fenêtre en pensant à ce qui se passerait à son arrivée.

—————————

English:

“Ready or not, here I come!”

The countdown was done. Rosé goes back and forth to search for her siblings. Hearing the bushes shivering, she went to check it. “Peekaboo!”, her younger brother was there. “Found you!”, “Another one!”, “And... another one!”, she’s a pro at hide and seek.
She gathers everyone around and tickles them, then they played it again. In the meantime, their mother is making dinner.

After a few more rounds, the mother went to the backyard.
“Guys, dinner’s ready!”

The fun was over. Everyone went inside and sat down on the chair, waiting for a delicious meal. The father came home from work a few minutes later. He greeted everyone and had dinner as well since he’s a hungry pig.
While dining, the father had some news for Rosé.
“Rosé, I have something to tell you.”

She swallows her food, looking into his eyes.
“Yes, papa?”

“This is quite hard to tell, but... you’re going to be transferring to Seattle.”

“Wait, what?!”

“We want you to go to a different country to study since you’re so good at English. Also, you’ve always wanted to go to Seattle!”

“That sounds great! Well, when are we going?”

“We? No, by yourself!”

Rosé drops her fork, it landed on the ground. She fiercely stands up, with an angry face, she spoke loudly to her father.
“WHAT DO YOU MEAN BY MYSELF?!”

Her mother joins the conversation.
“Rosé, calm down.”

“WHAT DO YOU MEAN BY CALM DOWN? I CAN’T LIVE THERE BY MYSELF!”

“Rosé, sit down so we could solve this or you’re grounded.”

Rosé facepalms.
“Whatever.”

“It’s okay if you’re gonna be living alone. You can make new friends, and enjoy the snow when winter hits!”

“But I don’t wanna make new friends!”

“Dear, look. It’s gonna be alright. I already bought the tickets, and you’ll be leaving soon. I promise, nothing is gonna be wrong.”

“What if my new friends betrayed me?’

“Everything’s gonna be alright.”

“Fine, I’ll pack up my stuff tomorrow.”

“Good girl.”

The conversation ends and dinner resumes.

—————

A Brokenlens Original Series
GASHINA
Episode 1 - A Flight to Somewhere

—————

After a full tummy, Rosé went to her bedroom. She lays on her bed and grabbed the phone. Opening up the messaging app, she texted her friend group.
  • Rosé: Guys, goodbye...
  • Friend (1): What do you mean?
  • Rosé: I’m going to America to study.
  • Friend (2): Wait, WHAT?!
  • Friend (3): You’re leaving us?!
  • Friend (4), (5): Why are you going to America?
  • Rosé: My dad. He told me I was too “good” at English. The principal told him and he told me.
  • Friend (3): Oh my...
  • Rosé: I’m not even that good!
  • Friend (1): Well, I’m not stopping you. We’ll all support you and wish you the best luck!
  • Friend (4): Yeah, we will!
  • Rosé: Thanks guys, I appreciate it!
When it hits 10pm, she went to sleep.

~

Morning

Rosé wakes up from a beauty sleep. Well, not really, her yawn was terrific. She slides off her bed and went inside the bathroom to start a new and fresh day. She takes a shower, gliding through the wardrobe then did her makeup.

She went downstairs to get breakfast. Luckily, her favorite food was served!
“Oh my god... bacon and eggs! Thanks mom!”

She sat down and consumes her food. After that, she went upstairs.
“Wait, I’ll be leaving next week. I should pack.”

Rosé took her suitcase and loaded it with her clothes. She needs a lot of stuff for her abroad studying, so she packed her makeup, electronics and other kinds of junk.
Realizing she has more bags and needed more stuff, she told her mother to drive her downtown and pick up some food.

After a few hours, she returned home. There was a lot of food in her bedroom. She packed everything up later when she finished dinner. She goes to sleep at the very end.

~

A week later

Rosé’s father drove her whole family to the airport, the last place that they’ll be seeing Rosé.

Made it to the airport, they waited for Rosé to do some stuff.
A couple of minutes later, she was ready. She gave everyone a last hug, then walks fabulously to the airplane.

Sitting on her seat, she rethinks about the old times she spent with her family. She also grabbed a family picture out of her purse, slowly crying. After crying, she looks out of the window, thinking about what would happen when she arrived.

~

Characters -
@SmhNicole as Rosé Aguillard
@CorduroySpy7707 as Andy Sanders
@M_MyGames16 as Megan Alexandre
@superpi2 as Gavin Armstrong
@Firefox1318 as Vicki Coleman
@AshyNashy as Nash Beckett
@Waterwolf1217 as Stephanie Ryan
@jeonkie as Cef Adler
@Vix2204 as Victoria Middleton
@Timeless~ as Paul Griffin
@JamiePlayZ2005 as James Middleton​

oh i thought at first u just wrote the whole story in french and not english so i translated the whole thing in google translate xd ;-;
should've scrolled down the page more xd
View reply.

oh i thought at first u just wrote the whole story in french and not english so i translated the whole thing in google translate xd ;-;
should've scrolled down the page more xd
lmao rip xd
View reply.

Wow, seems great so far! Looking forward to reading more. :)
View reply.

wowow, this looks really great, you have a lot of talents :p
View reply.

Great story so far! I think the French/English is pretty cool.
View reply.

I love the french part xD
Nice story, good job :p
View reply.

Wow nice story I liked how you added French in there!
View reply.

Users Who Are Viewing This Thread (Total: 0, Members: 0, Guests: 0)

Back